La Cooperativa posa en marxa, a més, un projecte de gamificació al punt de venda que promou hàbits de vida saludables
Consum ha implantat durant el mes de setembre una xarxa wifi gratuïta per als seus clients. Concretament, el sistema s’ha posat en marxa en 248 supermercats de tota la seua zona d’implantació.
El cabal assignat a cada client connectat al nou SSID (wifi) està limitat a 2,5 Mbps i només podrà accedir-hi en horari comercial. Este permet l’accés a Internet aplicant els filtres corresponents de continguts i aplicacions per a garantir tant la seguretat com el bon ús de l’accés.
Transformació digital, mirant cap a les persones
Consum va iniciar en 2016 un procés de transformació digital orientat a les persones, amb la creació de l’Oficina de Transformació Digital. El seu objectiu és posar en marxa la digitalització de tots els processos i servicis que aporten valor als grups d’interés de la Cooperativa, per permetre així optimitzar-los i millorar la productivitat.
En este sentit, ja es van iniciar els processos de disseny del nou model de relació amb el client, el portal dels treballadors i el sistema de cues remot als supermercats i, a poc a poc, es van sumant nou servicis, com és el cas de la implantació del sistema wifi gratuït en tenda.
Gamificació al punt de venda
Per a promocionar el nou servici wifi, Consum llança hui a través de la web www.turetoconsum.com el joc “Exploradors d’aliments”, un projecte de gamificació exclusiu per als socis-clients d’eixos 248 supermercats.
El joc consistix a superar 3 reptes diaris, que canvien cada dia i que només es podran resoldre buscant la informació en les etiquetes de productes del supermercat i responent després en la mateixa web. Per a aconseguir-ho, els participants poden connectar-se al nou servici wifi si ho volen.
Quan es completen els 3 reptes aconseguixen 1 punt, que juntament amb els punts adquirits per la compra diària (1 punt cada 10 € en un mateix tiquet) serviran per a aconseguir gratis un dels 4 peluixos que s’oferixen. Es podran adquirir quan es reunisquen 20 punts.
D’altra banda, el joc oferix una gimcana QR que oferix codis situats a la tenda. Quan se’n “caça” un, s’aconseguix un cromo virtual col·leccionable, amb divertits personatges, que donen informació nutricional i d’alimentació saludable. D’esta manera es complix amb un dels objectius que la Cooperativa sempre té present, formar i informar al consumidor sobre hàbits de vida saludables.