La franquícia de Consum compta ja amb 283 supermercats, després d’obrir 26 tendes en 2018 i preveu obrir-ne 29 més este exercici
Charter, la franquícia de Consum, ha tancat l’any 2018 amb 283 supermercats i ha aconseguit una facturació de 280,3 milions d’euros, xifra que representa un 15,58% més que en 2017. Durant l’any, Charter ha obert 26 supermercats, principalment a Catalunya, Comunitat Valenciana i Castella-la Manxa. En total, ha sumat a la seua xarxa comercial més de 7.000 m2 de superfície. A més, la franquícia de Consum ha tancat l’exercici 2018 amb una plantilla de 1.660 treballadors, xifra que representa un 10,66% més que l’any anterior.
Charter ha continuat la seua expansió durant 2018, com a negoci rendible, per les mateixes comunitats autònomes que en 2017. Així, ha obert 9 tendes a Catalunya: concretament, 2 a Barcelona capital, l’Hospitalet de Llobregat, Sabadell, Manresa, Igualada, Puig-reig i Cornellà de Llobregat (a Barcelona) i Torrefarrera (a Lleida); 8 súpers a la Comunitat Valenciana: a Torrent, Paterna, la Pobla de Vallbona, València capital i Albalat dels Sorells (a València), Onda (a Castelló) i Polop de la Marina i Torrevieja (a Alacant); i 6 a Castella-la Manxa, concretament a Pedro Muñoz (a Ciudad Real), Peñas de San Pedro, Villarrobledo i Ossa de Montiel (a Albacete) i Las Pedroñeras i Villarta (a Conca). A més, ha obert 2 tendes a Aragó, les dos a la província de Terol (a Sarrión i a Terol ciutat) i una a Monteagudo (a Múrcia).
Previsions per al 2019
Per al 2019, la previsió de la franquícia Charter és continuar amb l’actual ritme d’expansió, amb unes 29 obertures, principalment a la Comunitat Valenciana, Catalunya i Castella-la Manxa. Les previsions quant a vendes continuen sent optimistes i espera superar els 303,5 milions d’euros, xifra que suposa més d’un 8% de creixement respecte del 2018.
Avantatges de Charter i impuls al comerç local
Els clients de les franquícies Charter també es poden beneficiar de tots els descomptes i les promocions que efectua Consum, a través del Programa Món Consum. A més, tenen a la seua disposició tota la gamma de productes Consum.
La marca Charter, estesa per tot l’arc mediterrani, Castella-la Manxa i Aragó, se centra en poblacions mitjanes, zones turístiques, barris urbans de les grans ciutats i gasolineres. El perfil d’estos establiments és el d’un supermercat familiar, d’entre 200 i 500 metres de sala de vendes.
Amb la franquícia Charter, Consum cobrix l’objectiu de donar servici a les xicotetes poblacions i els barris urbans que no disposen de població suficient per a la presència d’un gran supermercat, però que necessiten una bona instal·lació a la seua mida per a fer les compres diàries. La Cooperativa complix d’esta manera amb la seua missió social: estar sempre prop del consumidor. Charter seguix amb el seu objectiu de creació d’un vincle de col·laboració amb el comerç tradicional de cada zona.