La franquícia de Consum obri 28 tendes i arriba als 262 supermercats
Charter, la xarxa de supermercats franquiciats de Consum, ha aconseguit una facturació de 242,6 milions d’euros durant 2017, xifra que representa un 13,5% més que l’exercici anterior i 8,9 milions d’euros més de les previsions per a este exercici. A més, ha sumat 28 supermercats, 3 tendes més de les que va obrir en 2016, i més de 7.000 m2 de superfície a la seua xarxa comercial.
Charter continua el seu pla d’expansió, com a negoci rendible, i tanca 2017 amb 262 supermercats en total. A més, la franquícia de Consum ha acabat l’exercici 2017 amb una plantilla de 1.500 treballadors, xifra que representa un 8,7% més que l’any anterior.
De les obertures de 2017, 15 s’han produït a Catalunya, 4 a la Comunitat Valenciana, 4 a Castella-la Manxa, 3 a Múrcia i 2 a Andalusia. Concretament, les noves tendes de Catalunya van ser: 2 a Girona (Figueres i Camprodon), 12 a la província de Barcelona (2 a Lliçà d’Amunt; les Franqueses del Vallès; Barcelona capital als carrers d’Amílcar, Riera Blanca i Sugranyes; i a les localitats de Sant Boi de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, Granollers, Sant Joan Despi i Rubí) i un altre a Oliana (Lleida) .
Pel que fa a la Comunitat Valenciana, s’han obert quatres supermercats: Alcublas, Alzira i Real de Gandia a València, i Llucena a la província de Castelló. A Castella-la Manxa també es van obrir 4 supermercats, tots a la província d’Albacete. Els nous supermercats estan a Montealegre del Castillo, El Bonillo, Chinchilla de Montearagón i a la ciutat d’Albacete, al carrer Murillo.
A més, s’han obert 3 noves tendes a la Regió de Múrcia (Puerto Lumbreras, Murcia-Guadalupe de Maciascoque i Murcia-El Raal) i 2 a la província d’Almeria, a Balanegra i Campohermoso.
Previsions per a 2018
Donat el bon funcionament de la franquícia de Consum, juntament amb el ritme d’obertures que està tenint, les previsions per a 2018 són optimistes quant a les vendes i s’espera superar els 263 milions d’euros, que suposa més d’un 8% de creixement respecte de 2017. Pel que fa a les obertures, es preveu incorporar 30 noves tendes. Charter seguix amb el seu objectiu de creació d’un vincle de col·laboració amb el comerç tradicional de cada zona.
Avantatges de Charter i impuls al comerç local
Els clients de les franquícies Charter també es poden beneficiar de tots els descomptes i les promocions que efectua Consum, a través del Programa Món Consum. A més, tenen a la seua disposició tota la gamma de productes Consum.
La marca Charter, estesa per tot l’arc mediterrani, Castella-la Manxa i Aragó, se centra en poblacions mitjanes, zones turístiques, barris urbans de les grans ciutats i gasolineres. El perfil d’estos establiments és el d’un supermercat familiar, d’entre 200 i 500 metres de sala de vendes.
Amb la franquícia Charter, Consum cobrix l’objectiu de donar servici a les xicotetes poblacions i barris urbans que no disposen de població suficient per a la presència d’un gran supermercat, però que necessiten una bona instal·lació a la seua mida per a fer les compres diàries. La Cooperativa complix d’esta manera amb la seua missió social: estar sempre prop del consumidor.