La Cooperativa dóna un pas més en la seua política de responsabilitat social, integrant una ferramenta per a millorar la navegació de persones amb diferents capacitats
Consum ha implantat criteris d’usabilitat i accessibilitat digital en els seus portals online a través d’una ferramenta que oferix als usuaris amb capacitats diferents, tant visuals com motrius, la possibilitat de navegar per les seues webs corporatives d’una forma senzilla i adaptada a les seues necessitats. A més, beneficia també persones d’edat avançada que han vist minvades les seues habilitats i a persones amb capacitats digitals limitades.
Es tracta d’una ferramenta de suport que afig a la pàgina web una capa d’informació semàntica, testada i avalada per experts en accessibilitat i usabilitat, perquè l’usuari perceba, entenga, navegue i interactue el més fàcilment possible.
Els primers tres portals a incorporar esta ferramenta d’accessibilitat són la pàgina web corporativa (www.consum.es/va), el site de responsabilitat social empresarial (https://decirhaciendo.consum.es/va) i Entrenosotros, el magazín digital (www.entrenosotros.consum.es/va). Es preveu que este sistema d’accés s’incorpore gradualment en tots els portals de la Cooperativa.
Una ajuda per a cada necessitat
La capa d’accessibilitat de la web permet a l’usuari navegar i comunicar-se a través d’ella en distints nivells:
- Dificultats visuals:
- Per a la dificultat de visió mitjana: l’usuari visualitza textos nets i pot ajustar la grandària i la combinació de contrast i color.
- Per a la dificultat de visió severa: l’usuari pot navegar per mitjà del ratolí utilitzant elements visuals destacats que centren el contingut, simplifiquen i ajuden a la navegació.
- Per a l’absència parcial o total de visió: la web llig a l’usuari el contingut i les opcions disponibles, la qual cosa possibilita l’accés als continguts i la navegació, sense necessitat de vore la pantalla.
- Dificultats motrius:
- Navegació per la web a través de la parla per mitjà de senzills comandos transmesos a través d’un micròfon i sense utilitzar les mans.
- Navegació per mitjà de l’emissió de qualsevol tipus de so, sense necessitat d’utilitzar les mans ni de vocalitzar comandos.
- Navegació per mitjà del teclat sense necessitat d’utilitzar el ratolí.
Consum, que bo ser diferent!
La responsabilitat social és molt més que un valor, és la raó de ser cooperativa. Consum té un compromís amb les persones i ho fa extensible en tots els seus àmbits d’actuació: econòmic, social i ambiental.
És per això que, com a empresa d’economia social, que posa a les persones per davant de qualsevol altre interés, treballa dia a dia per a millorar la qualitat de vida de les persones que formen part de la seua organització, però també de les que li rodegen.