La iniciativa, vol donar a conèixer l’opinió dels consumidors sobre temes d’interès social per poder aplicar millores en la seua gestió.
La racionalització d’horaris és un tema molt present a la nostra societat, tal com es desprèn del primer baròmetre Mira&Opina de Consum sobre Conciliació, on el 82% dels enquestats considera que preferiria tindre un horari flexible que li permetera adaptar la seua jornada laboral als horaris dels fills, necessitats familiars o aficions personals, abans d’optar per una jornada contínua.
Pel que fa al teletreball, al 52% li agradaria treballar des de casa algunes temporades a l’any, fonamentalment, coincidint amb les vacances escolars de Nadal o Setmana Santa. A més, un de cada tres enquestats optaria pel teletreball tot l’any, si poguera.
D’altra banda, la desigualtat és un altre dels temes que seguixen preocupant. Així el 81% dels participants en l’enquesta opina que tindre un fill influïx de manera negativa en la trajectòria laboral de les dones. Enfront d’ells, un 19% opina que tenen les mateixes oportunitats o no els afecta.
Esta desigualtat s’aprecia des del mateix naixement del bebé, ja que, mentre les dones compten amb 16 setmanes de baixa per maternitat, els pares només amb 4 des de gener de 2017, ja que abans eren només 2 setmanes. El 68% dels enquestats opina que este permís hauria de ser igual per a tots els sexes, mentre que el 20% considera que, tot i que hauria de ser més gran, mai hauria de equiparar-se al de la dona.
En esta primera enquesta Mira&Opina de Consum sobre Conciliació han participat 471 persones, de les quals el 69% han sigut dones.
Mira&Opina, una finestra a l’acció
Amb l’objectiu d’escoltar als clients i consumidors i demostrar que una societat amb inquietuds pot contribuir a millorar l’entorn, Consum ha creat el baròmetre Mira&Opina, que es pot consultar en el seu nou site de RSE https://decirhaciendo.consum.es/va/. A través d’este marc s’abordarà, cada mes, una inquietud social. Es preguntarà l’opinió sobre cadascun dels temes a clients i seguidors, que podran participar a través d’una enquesta. Les conclusions seran publicades posteriorment.
Per a això, la Cooperativa llançarà un xicotet vídeo en esta web, en el qual es posarà de manifest un problema social i la necessitat d’un canvi cap a una qüestió en concret.