La franquícia de Consum tanca l’exercici amb rècord d’obertures, 43 noves tendes, i arriba als 330 supermercats a Espanya
Les vendes de Consum a Charter han superat les previsions de 2020 a conseqüència de la pandèmia, fins a arribar als 393,4 milions d’euros, xifra que representa un 22,6% més respecte de les vendes de 2019. La franquícia de Consum ha tancat l’exercici 2020 amb rècord d’obertures fins a arribar a les 330 tendes a tot Espanya, després d’obrir 43 establiments, 14 més dels previstos. Estes obertures s’han concentrat, fonamentalment, a la Comunitat Valenciana i Catalunya, amb 16 inauguracions cada una.
En total, ha sumat a la seua xarxa comercial més de 12.200 m² de superfície. A més, la franquícia Charter permet que xicotets emprenedors tinguen el seu propi negoci i generen autoocupació per a ells, a més de contractar més treballadors per al seu propi negoci. De fet, amb les noves obertures de 2020, el nombre de treballadors ocupats pels franquiciats de Charter s’ha incrementat un 12% respecte de 2019.
L’expansió de la franquícia de Consum ha continuat per les mateixes comunitats autònomes dels últims anys. A la Comunitat Valenciana va obrir 16 tendes: a Càrcer, 4 a València capital, Bétera, Tavernes de la Valldigna, Aldaia, Vilamarxant, Godelleta i Xàtiva a la província de València; 3 a la província de Castelló (Rossell, Castelló de la Plana i Traiguera) i 2 a la província d’Alacant (Bigastro i Alacant capital). També ha obert 16 supermercats a Catalunya: a Sant Boi, Terrassa, 5 a Barcelona capital, 2 a Sabadell, Manresa, Vilanova i la Geltrú, Igualada, l’Hospitalet de Llobregat i Esplugues de Llobregat a la província de Barcelona, un a Tarragona i un altre a Sant Joan de les Abadesses (Girona). A la Regió de Múrcia n’ha obert 5: 2 a Múrcia, Mazarrón, Lorquí i Molina de Segura. També va obrir 5 establiments a Castella-la Manxa: Las Valeras, Honrubia, Villanueva de la Jara (Conca) i a Casas de Juan Núñez i Alpera (Albacete). A Andalusia ha obert una tenda a La Puerta de Segura (Jaén).
Previsions per a 2021
De cara a 2021, les previsions de la franquícia Charter són les de moderar el ritme d’expansió, amb menys obertures que en 2020, a raó d’unes 30 obertures a l’any, principalment a Catalunya i la Comunitat Valenciana i, en menys quantitat, a Castella-la Manxa i la Regió de Múrcia. Quant a les vendes, les previsions són un poc més conservadores que altres anys, motivades per un nombre més baix d’obertures i per l’esperada «tornada a la normalitat post-COVID», que situaria les vendes de Consum a Charter en 390,6 milions d’euros, xifra que suposaria un decreixement del 0,7% respecte de 2020.
Avantatges de Charter
Els clients de les franquícies Charter també es poden beneficiar de tots els descomptes i les promocions de la Cooperativa Consum, mitjançant el Programa Món Consum.
Amb la franquícia Charter, Consum complix l’objectiu social de donar servici a les xicotetes poblacions i barris urbans que no disposen de població suficient per a la implantació d’un gran supermercat, però que necessiten una bona instal·lació per a les compres diàries. Charter continua amb el seu objectiu de crear un vincle de col·laboració amb el comerç tradicional de cada zona. Ser franquiciat de Consum no suposa cap pagament de cànons ni regalies, només el pagament de la mercaderia.
La marca Charter, estesa per tot l’arc mediterrani, Castella-la Manxa i Aragó, se centra en poblacions mitjanes, zones turístiques, barris urbans de les grans ciutats i gasolineres. El perfil d’estos establiments és el d’un supermercat familiar, d’entre 200 i 500 metres de sala de vendes.