La franquícia de Consum va tancar l’exercici 2014 amb 23 tendes més,xifra que supera les 21 obertes en l’exercici anterior
València, 26 de febrer de 2015-. La xarxa de franquícies Charter de la Cooperativa Consum va aconseguir una facturació de 163,28 milions d’euros durant 2014, xifra que representa un 16,86% més que l’exercici anterior. A més, va continuar amb el seu pla d’expansió, sumant 23 supermercats més a la seua xarxa comercial, tal com va fer en 2013 quan va obrir 21 tendes, fet que demostra que és un negoci rendible, fiable, generador d’autoocupació i un referent en auge en el sector de la franquícia a Espanya.
Les obertures s’han concentrat a Catalunya (11) i la Comunitat Valenciana (6) -amb 17 supermercats-, però també a Castella-la Manxa, Andalusia i Múrcia. Concretament, les noves tendes estan situades a les localitats de Puigcerdà (2) i Camprodon (Girona); 3 a Barcelona capital, 1 a Sabadell, l’Hospitalet de Llobregat, Sant Joan Despí, Rubí i Manresa (Barcelona); a Cheste (València);a Elx i Monforte del Cid (Alacant); a Vila-real, Artana i les Coves de Vinromà (Castelló); a Olula del Río i Adra (Almeria); a Almansa i Elche de la Sierra (Albacete); a Aliaguilla (Conca) i a Múrcia capital. Es tracta de 20 obertures i 3 traspassos de centres que fins ara pertanyien a l’ensenya Consum Basic, seguint amb l’estratègia empresarial d’adaptar els centres propis als estàndards de la resta de la xarxa comercial. En total, amb les noves obertures, Charter va sumar més de 8.300 m2 de superfície de sala de vendes. La franquícia de Consum va tancar 2014 amb 220 establiments. Totes estes dades, així com la previsió per a l’exercici 2015, van ser debatudes durant la Convenció de Franquiciats Charter, celebrada el dissabte passat 21 de febrer a l’Hotel Las Arenas de València. La trobada, que té caràcter biennal, va reunir més de 200 franquiciats i va servir de fòrum de trobada sobre la franquícia i el sector de la distribució detallista com a model empresarial estable i amb perspectives de futur, que compta amb el suport de Consum, segona cadena de supermercats de la Comunitat Valenciana i setena d’Espanya.
Previsions per a 2015 El bon funcionament de la xarxa de franquícies Charter, juntament amb el ritme d’obertures que està tenint, fa preveure que les vendes superaran els 179 milions d’euros en 2015, un 9,65% més que en 2014. Els nous supermercats, al costat de les reformes dutes a terme en els antics, han contribuït a la modernització i la renovació de la xarxa Charter, que per a 2015 preveu incorporar 31 noves franquícies a la seua xarxa, fonamentalment a la zona de Catalunya, la Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa, Múrcia i Almeria, seguint amb el seu objectiu de creació d’un vincle de col·laboració amb el comerç tradicional de cada zona. Avantatges i impuls al comerç local Els clients de les franquícies Charter també poden beneficiar-se de tots els descomptes i promocions que realitza Consum, a través del programa de fidelitat “Món Consum”. A més, tenen a la seua disposició tota la gamma de productes Consum, així com la dels productes corporals i capil·lars per a dona, home i infantil, de les marques exclusives per a Consum: Kaviva, Kyrey, Om Line i Consum Kids. La marca Charter, estesa per tot l’arc mediterrani, Castella-la Manxa i Aragó, se centra en poblacions mitjanes, zones turístiques i barris urbans de les grans ciutats. El perfil d’estos establiments és el d’un supermercat familiar, d’entre 200 i 500 metres de sala de vendes. Amb la franquícia Charter, Consum cobrix el buit de mercat en les xicotetes poblacions i barris urbans que no disposen de població suficient per a la presència d’un gran supermercat, però que necessiten una bona instal·lació a la seua mida on poder fer les compres diàries. La Cooperativa complix d’esta manera amb la seua missió social: estar sempre prop del consumidor.