La franquícia de Consum obri 25 tendes i aconseguix els 230 supermercats
València, 22 de gener de 2016-. Charter, la xarxa de supermercats franquiciats de Consum, ha aconseguit una facturació de 186,5 milions d’euros durant 2015, xifra que representa un 14,22% més que l’exercici anterior. A més, ha sumat 25 supermercats més a la seua xarxa comercial, continuant amb el seu pla d’expansió en la mateixa línia que en 2014, quan va obrir 23 tendes. Les dades demostren que és un negoci rendible, fiable, generador d’autoocupació i un referent en auge en el sector de la franquícia a Espanya.
Les obertures s’han concentrat a Catalunya (13) i la Comunitat Valenciana (6), però també a Castella-la Manxa, Múrcia i Aragó. Concretament, les noves tendes a Catalunya s’han obert a les províncies de Barcelona (2 a la capital, 2 a Sabadell, a Sant Llorenç Savall, Pineda de Mar, Sant Just Desvern, Ripollet, Esplugues de Llobregat i Calella) i de Girona (2 en la capital i una a Puigcerdà). Pel que fa a la Comunitat Valenciana, es van obrir 5 Charter a la província de València (Pedralba, 2 a la capital, l’Alcudia i Xeraco) i un a Vall d’Uixò (Castelló). En la Regió de Múrcia es van obrir 3 tendes (Albuidete, Corvera i San Pedro del Pinatar), 2 a Castella-la Manxa (Santa Creu de Moyá en Conca i Cenizate a Albacete) i una a Aragó, a Valderrobles, a la província de Terol. Amb les noves obertures, Charter ha sumat més de 7.200 m2 de superfície de sala de vendes, tancant l’exercici 2015 amb 230 establiments en total. Previsions per a 2016 El bon funcionament de la franquícia de Consum, junt amb el ritme d’obertures que està tenint, fa preveure que les vendes de 2016 superaran els 203 milions d’euros, el que suposaria un 9% més que en 2015. Els nous supermercats, junt amb les reformes dutes a terme, han contribuït a la modernització i renovació de la xarxa Charter, que per a 2016 preveu incorporar 27 noves franquícies, fonamentalment a la zona de Catalunya, Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa, Múrcia i Almeria, seguint amb el seu objectiu de creació d’un vincle de col·laboració amb el comerç tradicional de cada zona.
Avantatges i impuls al comerç local Els clients de les franquícies Charter també poden beneficiar-se de tots els descomptes i promocions que Consum realitza, a través del Programa ‘Món Consum’. A més, tenen a la seua disposició tota la gamma de productes Consum, així com els productes d’atenció corporal i capil·lar per a dona, home i infantil, de les marques exclusives per a Consum: Kaviva, Kyrey, Om Line i Consum Kids.
La marca Charter, estesa per tot l’arc Mediterrani, Castella-la Manxa i Aragó, se centra en poblacions mitjanes, zones turístiques i barris urbans de les grans ciutats. El perfil d’estos establiments és el d’un supermercat familiar, d’entre 200 i 500 metres de sala de vendes.
Amb la franquícia Charter, Consum cobrix l’objectiu de donar servici a les xicotetes poblacions i barris urbans que no disposen de població suficient per a la presència d’un gran supermercat, però que necessiten una bona instal·lació a la seua mesura on realitzar les seues compres diàries. La Cooperativa complix d’esta manera amb la seua missió social: estar sempre prop del consumidor.
Més de 2.000 milions de facturació Per la seua banda, Consum preveu superar els 2.000 milions d’euros de facturació durant l’exercici 2015, una xifra que podria elevar-se entorn al 5% respecte a 2014, quan va facturar 1.942,9 milions d’euros. D’esta manera, Consum es convertix en la segona empresa per facturació de la Comunitat Valenciana i una de què més ocupació genera. La Cooperativa tancarà 2015 amb una plantilla superior a les 12.100 persones i preveu continuar amb la seua expansió i generació d’ocupació en 2016.