La franquícia de Consum va seguir amb el seu pla d’expansió i va tancar l’exercici amb 21 tendes més
València, 17 d’abril de 2014-. La xarxa de franquícies Charter de la Cooperativa Consum va aconseguir una facturació de 140 milions d’euros durant 2013, xifra que representa un 22,3% més que l’exercici anterior. A més, va continuar amb el seu pla d’expansió, tancant l’any amb 21 supermercats més, seguint amb el seu principal objectiu de creació d’un vincle de col·laboració amb el comerç tradicional de cada zona.
Els nous supermercats estan situats en les localitats de Totana, Águilas, Cieza i Blanca en Múrcia; 6 en Barcelona capital, un en Sant Boi, 2 en Girona i un altre en Montferrer (Lleida); en Ontur, Bogarra i Tobarra en la província d’Albacete i un en Minglanilla (Conca); 11 en la Comunitat Valenciana, concretament en Agost i Rafal (Alacant), Moncada, Picanya, Favara, la Llosa de Ranes i L’Alcudia (València) i en Torreblanca, Sant Mateu, Altura i en el Camí Molins -integrada en una Àrea de Servici- (Castelló) i un en Almeria capital. Es tracta de 18 obertures i 14 traspassos de centres que fins ara pertanyien a l’ensenya Consum Basic, seguint amb l’estratègia empresarial d’adaptar els centres propis als estàndards de la resta de la xarxa comercial. Actualment, Charter compta amb 204 establiments situats en Catalunya, Comunitat Valenciana, Múrcia, Castella-la Manxa, Andalusia i Aragó. Previsions pel 2014 El bon funcionament de la xarxa de franquícies de Consum, junt amb el ritme d’obertures que està tenint fa preveure que les vendes superaran els 163 milions d’euros en 2014, un 17% més que en 2013. Els nous supermercats, junt amb les reformes dutes a terme als antics, han contribuït en gran mesura a la modernització i renovació de la xarxa Charter, que per a 2014 preveu incorporar 28 noves franquícies a la seua xarxa, fonamentalment en la zona de Catalunya, Comunitat Valenciana, Múrcia, Almeria i Castella-la Manxa.
Avantatges i impuls al comerç local
Els clients de les franquícies Charter també poden beneficiar-se de tots els descomptes i promocions que Consum realitza, a través del Programa de Fidelitat de la Cooperativa. A més, tenen a la seua disposició els nous productes de cura corporal i capil·lar per a dona, home i infantil, de les marques exclusives per a Consum: Kaviva, Kyrey, Om Line i Consum Kids, de venda també en les tendes Charter. La marca Charter, estesa per tot l’arc Mediterrani, Castella-la Manxa i Aragó, se centra en poblacions mitjanes, zones turístiques i barris urbans de les grans ciutats.
El perfil d’estos establiments és el d’un supermercat familiar, d’entre 200 i 500 m2 de sala de venda. Amb la franquícia Charter, Consum pretén cobrir un buit de mercat en les xicotetes poblacions i barris urbans que no disposen de població suficient per a la presència d’un gran supermercat, però que necessiten una bona instal·lació a la seua mesura on realitzar les seues compres diàries. Consum complix d’esta manera amb la seua missió social com a Cooperativa: estar sempre prop del consumidor.