La franquícia de Consum obri 25 tendes i arriba als 244 supermercats
Charter, la xarxa de supermercats franquiciats de Consum, ha aconseguit una facturació de 212,85 milions d’euros durant 2016, xifra que representa un 14,1% més que l’exercici anterior i quasi 10 milions d’euros més de les previsions per l’exercici. A més, ha sumat 25 supermercats, les mateixes tendes que va obrir en 2015, i més de 7.500 m2 de superfície a la seua xarxa comercial.
Charter continua el seu pla d’expansió, com a negoci rendible, i tanca 2016 amb 244 supermercats en total. A més, la franquícia de Consum ha tancat l’exercici 2016 amb una plantilla de 1.369 treballadors, xifra que representa un 9,2% més que l’any anterior.
De les obertures de 2016, 11 s’han produït a la Comunitat Valenciana, 7 a Catalunya, 4 a Múrcia i 3 a Castella-la Manxa. Concretament, les noves tendes de la Comunitat Valenciana van ser: 5 a la província de Castelló (Soneja, Albocàsser, Nules, Càlig i Onda), 5 a la província de València (Benetússer, Algímia d’Alfara, Alfafar, Alaquàs i una a la capital) i una a Calp (Alacant).
Pel que fa a Catalunya, se n’han obert 5 a la província de Barcelona (Vic, Sabadell, una a la capital, Mataró i Santa Coloma de Gramenet), una a Tortosa (Tarragona) i una altra a Llívia (Girona). A la Regió de Múrcia es van obrir 4 tendes (Cartagena, Pliego, Torre-Pacheco i Pozo Estrecho) i 3 a Castella-la Manxa: 2 a Albacete (Alcaraz i Nerpio) i una a San Clemente (Conca).
Previsions per a 2017
Donat el bon funcionament de la franquícia de Consum, juntament amb el ritme d’obertures que està tenint, les previsions per a 2017 són optimistes quant a les vendes i s’espera superar els 233 milions d’euros, que suposa més d’un 9% de creixement respecte de 2016. Quant a les obertures, es preveu incorporar 30 noves franquícies Charter, fonamentalment a les zones de Catalunya, Comunitat Valenciana i Castella-la Manxa -que concentraran 25 obertures-, i en menor grau, Aragó, Múrcia i Andalusia.
Charter seguix amb el seu objectiu de creació d’un vincle de col·laboració amb el comerç tradicional de cada zona.
Avantatges de Charter i impuls al comerç local
Els clients de les franquícies Charter també poden beneficiar-se de tots els descomptes i promocions que realitza Consum, a través del Programa “Món Consum”. A més, tenen a la seua disposició tota la gamma de productes Consum.
La marca Charter, estesa per tot l’arc mediterrani, Castella-la Manxa i Aragó, se centra en poblacions mitjanes, zones turístiques, barris urbans de les grans ciutats i gasolineres. El perfil d’estos establiments és el d’un supermercat familiar, d’entre 200 i 500 metres de sala de vendes.
Amb la franquícia Charter, Consum cobrix l’objectiu de donar servici a les xicotetes poblacions i als barris urbans que no disposen de població suficient per a la presència d’un gran supermercat, però que necessiten una bona instal·lació a la seua mida per a fer les compres diàries. La Cooperativa complix d’esta manera amb la seua missió social: estar sempre prop del consumidor.