- La Cooperativa realitza un Estudi sobre la Percepció del Desaprofitament d’Aliments
- Un terç dels enquestats considera que tirar aliments caducats o en mal estat no és desaprofitar
- 15 de març, Dia Mundial del Consumidor. Consum celebra la 9a edició del Concurs de Contes, dins del qual s’emmarca l’Estudi
València, 13 març de 2014 -. Coincidint amb el Dia Mundial del Consumidor, que se celebrarà el proper dissabte 15 de març, i emmarcat dins de les activitats que Consum realitza amb motiu de la 9a edició del Concurs de Contes, la Cooperativa ha presentat un Estudi sobre la Percepció del Desaprofitament d’Aliments. L’objectiu principal de l’estudi, és aprofundir sobre els hàbits, conductes i gestos d’alumnes, respecte als aliments i les conseqüències derivades d’un possible desaprofitament. Hi han participat 2.675 alumnes dels centres escolars i ocupacionals inscrits en el Concurs, provinents de les comunitats autònomes en què Consum està present. Les primeres conclusions mostren l’empatia dels enquestats cap a les famílies que passen per un moment difícil, i la seua solidaritat, ja que el 75% dels enquestats assenyala com ‘molt greu’ el fet de desaprofitar menjar quan hi ha gent al seu voltant que passa fam. A més el 34,1% dels participants considera que tirar productes caducats o en mal estat, per no haver-los consumit, no és desaprofitar aliments. Però la meitat no comprova la caducitat per consumir el més pròxim a la data. Respecte a la planificació a les llars, només un 18,7% percep que es realitza un menú setmanal a casa per comprar només el necessari. I, del total dels enquestats, un 33% no guarda el dinar o el berenar per dur-lo a casa si no se l’ha menjat. ¡Conte contat, plat acabat! La 9a edició del Concurs de Contes Il·lustrats Consum, sota el lema ‘Conte contat, plat acabat!’ ha servit com a base perquè els alumnes participaren en l’Estudi, el que ha permès als mateixos centres i els seus docents conèixer de primera mà l’opinió dels seus alumnes sobre les conseqüències de desaprofitar aliments.
Consum, com a associació de consumidors, té com a objectiu promoure els drets dels consumidors de totes les edats i fomentar hàbits de vida sans i saludables a través del seu pla d’accions formatives i informatives. És per això que, conscient de la capacitat dels joves consumidors de generar hàbits i actituds positius en l’entorn familiar, Consum volia conèixer la seua percepció respecte al desaprofitament d’aliments i les seues conseqüències. Les conclusions serviran a Consum per realitzar futures accions formatives amb escolars. En esta edició s’han presentat 456 contes, de 105 centres, amb la participació de més de 3.000 alumnes. A finals de març es reunirà el Jurat del Concurs per donar a conèixer els centres escolars i ocupacionals guanyadors d’esta novena edició, que es repartiran 8.000 euros en premis. El jurat està format per tècnics de Consum, Educació i Salut de l’administració autonòmica de la Comunitat Valenciana, Catalunya, Múrcia i Castella-la Manxa, així com pedagogs i psicòlegs independents.