Consum realitza un estudi entre 2.000 estudiants per a conéixer lapercepció sobre les noves tecnologies. evas tecnologías. València, 18 d’abril de 2016.- El 45% dels jóvens no reconeix el bullying si es produïx per Internet, segons un estudi realitzat per la Cooperativa Consum a 2.000 xiquets i jóvens d’entre 8 i 15 anys. L’estudi s’ha realitzat entre els estudiants de Primària i Secundària de la Comunitat Valenciana, Catalunya, Múrcia, Castella-la Manxa i Andalusia, participants en el Concurs de Contes Il·lustrats que Consum celebra amb motiu del Dia Mundial del Consumidor. L’objectiu és sensibilitzar els xicotets consumidors sobre hàbits de consum responsable i en esta edició, l’onzena, el tema triat és l’ús de les noves tecnologies en els jóvens. Principals conclusions de l’estudi Les primeres conclusions de l’estudi mostren la preocupació dels enquestats per la seua intimitat. Al ser preguntats per les conseqüències que pot tindre un mal ús de les noves tecnologies, el 36,6% dels xiquets de Primària creu que el pitjor és que els roben les dades personals del mòbil. Per la seua banda, en Secundària, la principal preocupació dels adolescents (33%) és que hi haja informació seua en Internet sense el seu consentiment. Altres dades extretes de l’estudi determinen que el 73% dels enquestats utilitza diàriament les noves tecnologies per a treballar en l’aula. No obstant això, només la mitat dels alumnes reconeix jugar amb el mòbil, la tauleta o la consola, de forma habitual. Els jóvens no es consideren addictes a les noves tecnologies. De fet, el 82,2% dels enquestats preferix eixir amb els amics abans que quedar-se jugant o parlant per Internet. Mentres que només un 18% reconeix utilitzar el mòbil quan està amb amics o família. Respecte als perills d’Internet, el 93% dels jóvens són conscients que pot haver-hi informació enganyosa en la xarxa i que és fàcil suplantar la identitat d’una altra persona. En este sentit, el control dels pares en l’accés a la xarxa és un factor important. No obstant això, només el 37% dels xiquets reconeix tindre algun tipus de control parental enfront del quasi 54% que disfruta d’una absoluta llibertat. “¿Conectad@?, guanyar depén de tu” Com cada any, Consum celebra el Dia del Consumidor amb el Concurs de Contes Il·lustrats, que té com a objectiu fomentar els bons hàbits de consum a través dels contes i la creativitat. Amb el lema “¿Conectad@?, guanyar depén de tu”, la 11a edició del Concurs de Contes ha tingut una participació de més de 2.400 escolars de les províncies en què Consum està present. El Col·legi Mater Salvatoris de Lleida ha resultat guanyador del primer premi pel relat titulat ‘Guau! Efecte mòbil’. El segon premi ha sigut per a l’IES El Caminàs de Castelló i, el tercer premi, per al CEIP Bisbe Hervàs de Puçol (València). A més, s’han atorgat dos premis: un al col·legi ocupacional La Tremoia d’Elx (Alacant) i un altre al col·legi públic d’Educació Especial Sant Rafael de Tarragona.
18 April, 2016