Iogurts, llet, aigua i begudes de baixa graduació són les categories a través de lesquals es bescanvien més cupons
València, 19 de maig de 2016.- Els consumidors van estalviar, de mitjana, 64 euros en 2015 gràcies als descomptes, segons dades de l’informe de l’Àrea d’anàlisi de tendències de Consum, sobre un panell de 350.000 clients. La preocupació per l’estalvi, unida a la continència en gastos i a la creixent tendència del consum de cupons, fan que l’ús de descomptes en el supermercat augmente any rere any.
Concretament en el sector retail, l’ús de cupons es convertix en una via per a provar productes nous o coneguts que d’una altra manera, probablement, no s’adquiririen. Les categories de productes a través de les quals es van bescanviar més descomptes van ser: iogurts, lactis, aigua i begudes de baixa graduació.
Per la seua banda, en el valor mitjà per compra també es va percebre un lleuger ascens respecte a l’any anterior. Concretament, en 2015 els consumidors van augmentar el valor de les seues compres en un 3%.
El suport de les marques
S’estima que el 2% dels vals redimits per la Cooperativa correspon a descomptes de proveïdor, el que equival a més de 5 milions de vals durant 2015, que són aproximadament 425.000 euros.
Este fet, unit a què la compra de productes de marca de distribuïdor està augmentant a un ritme del 2%, demostra que la confiança del consumidor s’està recuperant.
Així i tot, la marca de fabricant juga un paper molt important en la cistella dels consumidors i es consolida com una opció de qualitat a bon preu. Actualment la seua participació en el lineal és del 17%.