La Cooperativa comprarà més de 20.000 tones de cítrics espanyols esta campanya, un 9% més
El 90% de les taronges i mandarines que es venen en els supermercats de Consum són d’origen valencià, fet que reflectix l’aposta de la Cooperativa pels productes locals durant la temporada de campanya i pels segells de qualitat que els certifiquen, com la IGP Cítrics Valencians, que iniciarà la campanya a principis de novembre.
En total, la Cooperativa comprarà més de 20.000 tones de mandarines i taronges d’origen nacional durant la campanya 2022-23, fet que suposa un increment d’un 9% del volum de compres a proveïdors locals respecte de l’any anterior. Consum inicia la campanya de cítrics nacionals amb l’arribada als supermercats de les mandarines valencianes de la varietat Orogròs i de llimes murcianes.
Consum comercialitzarà les taronges de les varietats Navelina, Navel, Navelate i finalitzarà la campanya amb les varietats de Valències i les mandarines Orogròs, Oronules, Clemenules, Clemenvilla, Nadorcot, Tango, Ortanique i Orri, varietats que oferix als seus clients durant els mesos que dura la campanya valenciana.
“Per a Consum és essencial donar suport a l’economia local i treballem per oferir sempre als nostres clients taronges valencianes i cítrics de les zones on estem presents, com ara Múrcia i Andalusia. A partir d’esta setmana estem en disposició d’oferir cítrics d’ací, que complixen tots els paràmetres de qualitat i estan en perfecte estat de maduració i consum”, segons ha destacat Javier Quiles, director de Relacions Externes de la Cooperativa.
En paral·lel, la Cooperativa també arranca la campanya nacional de llimes, amb la varietat Primofiori, d’origen Múrcia, i la de pomelos, amb la varietat Star Ruby, també d’origen Múrcia, amb un total de compres de 3.000 tones i més de 500.000 kg, respectivament.