L’import dels xecs emesos estos dos mesos suposa un augment del 21% respecte dels dos mesos anteriors
Consum ha repartit 8,1 milions d’euros en xecs regal per a agrair la fidelitat dels seus socis clients en els mesos de març i abril. L’import dels xecs emesos estos dos mesos representa un augment del 21% respecte dels emesos al gener i al febrer de 2020.
Amb esta iniciativa, Consum recompensa la fidelitat dels seus socis i retorna una part de les seues compres per a ajudar-los a estalviar en les compres pròximes, en estos moments que ho poden necessitar especialment.
En 2019 es van repartir en total 45,4 milions d’euros en xecs regal, xifra que significa 4,7 milions d’euros més que en 2018. Esta quantitat es va repartir entre el col·lectiu de socis clients, que supera els 3,4 milions de persones.
Nous hàbits de consum
Des que es va iniciar la crisi del coronavirus, la Cooperativa ha pogut constatar l’increment del consum en determinats productes i com este ha anat evolucionant al llarg de les setmanes. Durant la setmana del 9 de març es va produir un aprovisionament massiu d’articles de primera necessitat, com ara llegums, arròs, pasta, conserves, sopes i, com a dada anecdòtica, paper higiènic.
A partir del 16 de març s’ha anat estabilitzant la demanda, disminuint el consum d’estos productes i incrementant-se el d’altres, com els aperitius.
Concretament, el producte més sol·licitat en els nostres supermercats relacionat amb l’aperitiu ha sigut la cervesa, que ha experimentat un increment del consum en tres setmanes del 27%. Tot i això, el creixement més gran s’ha donat en les olives i els adobats, que han experimentat un creixement del 33%. Els vins i les begudes d’alta graduació també han registrat un increment del 30%, respectivament. Igual que la fruita seca, que també ha augmentat un 26%, i les creïlles fregides i els snacks, un 12%.
D’altra banda, quant al tint de cabells, també hem experimentat un increment de la demanda, des del 16 de març fins a final de març, d’un 63%. Igual que ha passat amb les farines i el rent. També el lleixiu, que des de la primera setmana del confinament fins a abril ha experimentat un augment del 200%.
Per contra, els productes que més han disminuït les vendes en eixe mateix període han sigut els productes solars, el paper i les bosses de regal, el colorit facial, les colònies i perfums, els productes de fixació capil·lar, l’alimentació per a esportistes, els productes a punt per a menjar i els desodorants, entre altres productes.
Consum també ha notat un increment en la demanda d’alguns productes de la seua gamma estacional, com el material de papereria i llibres d’activitats per a xiquets. Estos articles es poden trobar en les tendes més grans.