La Cooperativa aposta per productes de proximitat o de quilòmetre zero com la bresquilla, el paraguaià, l’albercoc, les prunes i les nectarines, concretament de Villar del Arzobispo (València) i de Lleida
Consum compra 5.700 tones de fruita de pinyol per a esta campanya a agricultors regionals de València, Lleida i Múrcia, majoritàriament, xifra que suposa un 16% més que la campanya anterior. La Cooperativa aposta per productes de proximitat o de quilòmetre zero d’origen valencià i català, concretament, de Villar del Arzobispo i de Lleida, per a proveir més de 860 supermercats, entre Consum i la franquícia Charter. La resta de fruita també és d’origen nacional, de la Regió de Múrcia, Jumella, Badajoz i Aragó.
A la Comunitat Valenciana, Consum té previst comprar prop de 3.500 tones de fruita de pinyol per a esta campanya, un 16,28% més que l’any passat. D’este volum, prop de 670.000 quilos són de proximitat d’agricultors de Villar del Arzobispo. A Catalunya, les previsions són arribar a les 1.050 tones, xifra que suposa un 20,14% més que la campanya passada. D’eixe volum, prop de 55.300 quilos són també de proximitat d’agricultors de Lleida.
Respecte de la fruita de pinyol de la Regió de Múrcia, Consum preveu arribar a les 1.260 tones, un 13% més que la campanya anterior. Esta fruita, que es ven a granel a les tendes, es completa amb altres produccions nacionals de Jumella, Badajoz i Aragó.
Consum aposta per la compra i el consum de fruites i hortalisses de proximitat i quilòmetre zero per una doble raó: d’una banda, per a donar suport al sector primari i generar riquesa local i regional, i oferir al consumidor els productes en el seu moment òptim de consum; i, d’una altra, per a reduir l’impacte ambiental com una part de la seua responsabilitat social com a Cooperativa.