Consum manté el seu compromís amb la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) que marca l’Agenda 2030 de les Nacions Unides, amb 10 compromisos per a prioritzar el benestar de les persones i protegir el planeta. La iniciativa celebra esta setmana l’octau aniversari i, per tant, supera l’equador d’execució.
Enguany, la Cooperativa s’unix a la campanya #ODSporBandera del Pacte Mundial, que té la missió d’involucrar individualment i col·lectivament les empreses, les institucions i la ciutadania en l’assoliment d’un futur sostenible. Alçant esta bandera, Consum es compromet a assolir els resultats i prioritzar el benestar de les persones i del planeta. En esta línia, Consum ha establit una sèrie de compromisos i bones pràctiques basats en la seua estratègia i d’acord amb els ODS, que s’han materialitzat en diferents iniciatives durant estos 8 anys.
- Gestionar amb valors cooperatius
En aquests anys, Consum també ha reforçat el seu compromís amb la transparència i la democracia
amb els valors del cooperativisme amb la celebració de les seues juntes de socis- treballadors i socis
consumidors i la publicació del seu Codi d’Ètica i Conducta, així com la posada en marxa del Canal
de Denúncies.
- Creixement econòmic compartit
Com a part de la seua essència cooperativa en aquest període Consum ha mantingut el repartiment de beneficis entre els socis treballadors que ha ascendit a un total de 171 milions d’euros, uns 18.140 euros de mitjana per persona.
- Desenvolupament local
El 99% de les compres que realitza Consum són a proveïdors nacionals i, d’elles, el 68% són a proveïdors locals, segons les dades de la seua última Memòria de Sostenibilitat referent a l’exercici 2022. Amb l’obertura de noves botigues i el creixement de la seua franquícia Charter manté a més l’objectiu social de donar servei a xicotetes poblacions i barris urbans.
- Innovació per a les persones
Les inversions realitzades en els últims cinc anys per la Cooperativa han ascendit a 1.027 milions d’euros. Del total de la inversió 119,6 milions d’euros han estat destinats a projectes de R+D+i orientats a la digitalització de l’organització tant per a millorar l’experiència del client en tenda com en l’entorn digital per a optimitzar processos dins de l’organització dirigits als treballadors.
- Treball, talent i benestar
En la seua aposta ferma pel creixement i la creació d’ocupació estable i de qualitat, aquests anys s’han creat 7.888 noves ocupacions i més de 40.570 llocs de treball indirectes a l’any. La Cooperativa ha invertit 114 milions d’euros en conciliació i gràcies al seu IV Pla d’Igualtat s’ha reduït la bretxa salarial un 11%. A més, per a desenvolupar el talent dels seus treballadors i equips, Consum ha invertit 43,7 milions en formació.
- Estalvi i experiència de client
Repartiment de xecs i descomptes als seus socis-clients. Aquests descomptes exclusius han superat en estos 8 anys el 300 milions d’euros. Segons les dades de l’últim any suposen un estalvi mitjà de 19,5 euros per persona.
- Oferta saludable i sostenible
Desenvolupament de la marca Consum ECO i reformulació de 318 referències de marca pròpia per a incorporar ingredients saludables. Realització de 84.500 controls per a garantir la seguretat alimentària dels productes i processos en els supermercats.
- Reduir emissions i residus
En la seua estratègia de descarbonització, Consum ha aconseguit reduir la seua petjada un 86,3% i la seua intensitat energètica un 20,2%. Gràcies, entre altres al fet que el 98,9% de l’energia consumida és d’origen renovable i a la renovació del 100% de la seua flota logística. La Cooperativa compta a més amb el certificat de Aenor ‘Residu Zero’ que acredita el reciclatge o valorització del 99,9% els residus que genera en totes les seues plataformes. En aquesta mateixa línia, ha posat en marxa un projecte pioner d’economia circular per a convertir els residus de les safates de porexpán de les seccions de frescos en mobiliari de forn.
- Compromís social i solidaritat
Les persones i el seu benestar estan en el centre de l’activitat de Consum i a elles ha destinat a través del seu Programa d’Acció Social més de 1,2 milions d’euros des de 2015. A aquesta xifra cal afegir les més de 37.000 tones d’aliments que s’han donat amb el Programa Profit de Gestió Responsable d’Aliments, del qual ja es beneficien més de 85.000 persones cada any.
- Aliances per a la cooperació
Aportacions per al creixement de la xarxa local d’associacions per valor de 1,9 milions d’euros, principalment, per a la promoció dels drets dels consumidors i l’economia social. Manté la seua col·laboració amb entitats com l’Associació Espanyola Contra el Càncer per a la investigació d’aquesta malaltia. Realitza donacions per als damnificats de catàstrofes naturals com, per exemple, els terratrémols de Turquia i Síria.