Es tracta de l’octava tenda que la Cooperativa obri enguany, per a la qual ha contractat 37 persones de la ciutat i poblacions pròximes, en una aposta per l’economia local i la conciliació
Consum continua la seua expansió per la província de Ciudad Real amb l’obertura d’un nou supermercat a La Solana, el primer que s’obri a la localitat i l’octau des de començament d’any. Amb esta finalitat, la Cooperativa ha contractat 37 persones de la ciutat i poblacions pròximes, en una aposta per l’economia local i la conciliació com a part dels seus valors cooperatius. Amb esta tenda, Consum arriba als 5 establiments a la província de Ciudad Real i frega les 70 tendes a Castella-la Manxa, entre pròpies i franquícies Charter.
El nou supermercat de La Solana, de 1.200 m2 de superfície, està situat al carrer del General Espartero, núm. 10, i compta amb 32 places de pàrquing gratuït i dos punts per a recàrrega de cotxe elèctric. Es tracta d’un supermercat ecoeficient, que consumix un 40% menys d’energia que un de convencional i respon a l’aposta de Consum per la sostenibilitat de la seua activitat.
Té un horari d’atenció al públic de dilluns a dissabte de 9.00 a 21.30 hores. Disposa de compra a domicili, atenció personalitzada en pescateria, xarcuteria i carnisseria, secció de fruita i verdura al detall, forn i la secció de perfumeria de Consum, amb atenció personalitzada i les marques exclusives Consum, Kyrey, Kyrey for Men, Kyrey Pharma, Vitality, Consum ECO i Consum Kids.
Supermercat ecoeficient
Els supermercats ecoeficients de Consum disposen d’una tecnologia pionera en les seues instal·lacions frigorífiques, ja que utilitzen CO₂, un refrigerant natural per a la generació de fred, que reduïx les emissions de gasos d’efecte d’hivernacle. A això se sumen altres mesures d’eficiència energètica, com ara il·luminació led, instal·lació de portes i tapes en el mobiliari frigorífic, control domòtic, etc.
L’objectiu és reduir la petjada de carboni de la Cooperativa any rere any per a complir el compromís de ser neutra en emissions d’abast 1 i 2 en 2030. Això inclou les emissions directes de la Cooperativa procedents dels vehicles de l’organització, les fonts fixes d’emissions, així com les emissions generades per les fuites de gasos refrigerants (abast 1) i les emissions associades a la producció de l’electricitat que Consum necessita per a exercir la seua activitat (abast 2).
El nou Consum de La Solana seguix el nou model de tenda, en el qual preval l’experiència del client i la sostenibilitat, amb la simplificació dels mobles, la disposició dels productes, els colors i la il·luminació per a facilitar la compra i que siga personalitzada, còmoda i àgil, i s’hi atorga un protagonisme especial als productes frescos. També s’ha millorat l’experiència de compra mitigant el so del paviment amb unes rajoles especials, i s’ha suprimit la major part dels cartells aeris, amb la qual cosa s’ha eliminat el “soroll visual” per a oferir una informació més clara sobre el fons blanc del mobiliari.