- La cadena adopta una solució d’anàlisi de dades que li permet millorar el coneixement dels seus clients, adaptar-se als seus gustos i necessitats i millorar la gestió de la seua logística uropa
- L’oferta personalitzada de Consum per als seus socis-clients és pionera a Europa
València, 12 de febrer de 2016.- Consum ha posat en marxa una solució tecnològica per a millorar la velocitat de la seua oferta personalitzada, pel que ha comptat amb tecnologia analítica d’IBM. La Cooperativa genera més d’un milió d’ofertes personalitzades de “Les meues ofertes” i 200.000 combinacions diferents de “Cheque-crece” cada mes. Gràcies a l’aplicació de la solució d’analítica de negoci d’IBM, Consum optimitza la gestió del seu big data que inclou els gustos i preferències dels seus socis-clients. Amb l’encreuament d’estes dades, marca/producte i client, es generen quasi tantes combinacions com a socis-clients té la Cooperativa, la qual cosa suposa una de les ofertes personalitzades més avançades d’Europa. La solució integra la informació que proporcionen els tiquets de compra amb les dades de la targeta de fidelització de cada client. Açò permet preparar promocions amb productes afins i analitzar les tendències. L’objectiu és que el client puga tindre una experiència de compra encara més personalitzada. Cada mes s’oferix a cada client una selecció de 9 productes en oferta, d’entre un grup de més de 300, en funció dels seus hàbits recents de compra. La nova solució també permetrà a Consum aconseguir una major eficàcia en la gestió de tendes i en l’àrea logística, millorant la rotació dels productes, reduint stocks i augmentant el control de caducitat, la qual cosa garantix la frescor a l’hora de consumir-los. A més, s’aconseguix una millora en la connexió entre subministrament i venda, ja que la informació dels productes es gestiona en temps real.
“Esta tecnologia, que ens permet uns millors rendiments en l’anàlisi i gestió de la informació, ens oferix un alt potencial de millora en l’experiència de compra i servici al cliente”, explica Amadeo Ferrer, director Financer i de TIC de Consum. “Les dades són el major actiu de les empreses. Hui dia totes disposen d’una gran quantitat d’informació sobre els seus clients, però no sempre esta informació s’explota i no sempre s’utilitza amb l’agilitat necessària per a capturar el seu valor en el moment. L’ús de tecnologies analítiques avançades per a tractar la informació, disseccionar-la i poder anticipar comportaments, prendre accions i incorporar l’impacte de les citades accions en el cicle de decisió permet a les empreses com Consum ser cada vegada més competitives en el seu mercat”, comenta Lucía Álvarez, directora d’Analytics d’IBM Espanya, Portugal, Grècia i Israel. Un exemple del resultat que s’aconseguix amb l’ús d’esta solució -composta per les ferramentes IBM PureData for Analytics (powered by Netezza), IBM InfoSphere DataStage i IBM SPSS Modeler, tots ells productes de l’àrea d’Analítica d’IBM- són les més de 360.000 combinacions d’ofertes que es van generar el passat mes de desembre. Estes ofertes personalitzades es poden bescanviar en tenda portant el xec regal que s’envia per correu postal en paper, imprimint-losa través de la pàgina web de Consum o a través de l’aplicació mòbil de “Món Consum”.