Esta 14a edició, celebrada amb motiu del Dia Mundial del Consumidor, ha tingut una participació de 2.000 escolars
Consum ha entregat els premis de la 14a edició del seu Concurs de Contes Il·lustrats, que té com a objectiu fomentar bons hàbits de consum a través dels contes i la creativitat. El concurs inicia un nou cicle sobre Desenvolupament Sostenible, en línia amb l’estratègia 30/20 de la Cooperativa. El primer premi ha sigut pel conte “Manza y Nita” dels alumnes del Centre d’Educació Infantil i Primària (CEIP) Miguel Hernández de Jumilla (Múrcia).
El segon premi ha sigut per a l’Institut d’Educació Secundària (IES) El Caminàs de Castelló (Comunitat Valenciana) i el tercer premi per al CEIP Virgili Valdivia de Roquetas de Mar Aguadulce (Almería). El premi per a Educació Especial ha sigut per al Centre Públic d’Educació Especial Eloy Camino de Albacete (Castella-la Manxa) i el Premi de Centre Ocupacional, per a la Fundació Artesà de Barcelona (Catalunya). A més, s’ha premiat també per la qualitat pedagògica a altres cinc treballs més.
Amb el lema “Al rescat dels frescos”, esta edició ha comptat amb la participació de prop de 2.000 escolars de col·legis i centres ocupacionals de totes les comunitats autònomes en les quals està implantada la Cooperativa: Múrcia, Comunitat Valenciana, Catalunya, Castella-la Manxa i Andalusia. En total s’han presentat 211 treballs.
A l’acte de lliurament han assistit el director general de Comerç, Consum i Simplificació Administrativa de la Regió de Múrcia, Francisco Abril; el director general de l’Institut Valencià d’Atenció Social Sanitària de la Generalitat Valenciana, Ángel Bonafé; la cap de l’Escola de Consum de l’Agència Catalana de Consum de la Generalitat de Catalunya, Rosario Arcas, i el Comissionat Especial del Centre Mundial per a l’Alimentació Sostenible, Vicente Domingo, juntament amb l’executiva de Relacions Institucionals i RSE de Consum, Carmen Picot, i la presidenta del Jurat i vicepresidenta del Consell Rector de la Cooperativa, Mª Teresa Caballer.
Estudi sobre desenvolupament sostenible
En esta 14 edició, Consum ha volgut conéixer la percepció dels escolars sobre els sistemes de producció d’aliments i la seua relació amb el desenvolupament sostenible. Les primeres conclusions mostren que la majoria dels enquestats són conscients que la manera de produir els aliments influïx en el manteniment dels ecosistemes i enfortix la capacitat de la terra per a evitar desastres provocats pel canvi climàtic. Existix també un gran sentiment de solidaritat davant el fet que totes les persones tinguen accés a una alimentació sana per a poder posar fi a la fam i perquè els productors d’aliments puguen viure dignament del seu treball.
Consum, com a associació de consumidors, té com a objectiu promoure els drets dels consumidors de totes les edats i fomentar hàbits de vida sans i saludables a través del seu pla d’accions formatives i informatives. És per això que, conscient de la capacitat dels joves consumidors de generar hàbits i actituds positius en l’entorn familiar, la Cooperativa ha propiciat que es treballe a l’aula sobre els sistemes de producció d’aliments i el desenvolupament sostenible i les seues conseqüències. Les conclusions serviran a Consum per a generar nous continguts per al portal educatiu TeamConsum www.teamconsum.consum.es
Sostenipoly, el gran joc de desenvolupament sostenible
Durant l’acte de lliurament dels premis, també s’ha presentat ‘Sostenipoly’, un joc de taula sobre desenvolupament sostenible, creat per Consum per a promoure el consum responsable i el desenvolupament sostenible a l’aula. El nou joc està dirigit a escolars a partir de 10 anys i està disponible al portal educatiu TeamConsum.
El joc identifica i valora determinades actuacions i l’impacte que tenen en el seu entorn social, econòmic o ambiental, en funció del seu grau de compromís amb el desenvolupament sostenible.