El quart baròmetre Mira&Opina de la Cooperativa posa de manifest la importància de estar ben informat sobre salut i alimentació.
Consum té previst invertir 1,7 milions d’euros en formació al consumidor enguany. La Cooperativa treballa dia a dia per a fomentar els hàbits de vida saludable mitjançant la seua revista Entrenosotros i de mitjans de formació orientats a docents i escolars, que es convertiran en els consumidors del futur.
Esta labor divulgativa és fonamental es un moment en què cada vegada hi ha més desinformació i notícies falses. El 72% de les persones afirma haver-se cregut alguna vegada una notícia que ha acabat sent falsa, segons el quart baròmetre ‘Mira&Opina’ de Consum. Mitjançant la seua última enquesta sobre temes d’actualitat, la majoria de gent no contrasta les informacions que llig a internet o veu a la televisió, encara que siguen sobre temes que afecten a la salut i a l’alimentació. Concretament, encara que més de la mitat dels enquestats (62%) afirma creure que darrere de les falses noticies o ‘fakes’ hi ha interessos comercials i ideològics, sols el 6% qüestiona la veracitat del què llig a la xarxa.
Formació i informació
Els socis-clients disfruten de molts avantatges mitjançant el programa de fidelitat Món Consum, entre els que destaca el xec-creix. A més, Consum destina anualment el 5% dels seus resultats cooperatius a activitats socials i de formació i informació als socis-clients. Esta dotació ha superat els 7,4 milions d’euros en els últims sis anys.
Esta labor de formació en matèria de consum s’ha materialitzat a través del Concurs de Contes Il·lustrats convocat amb motiu del Dia Mundial del Consumidor, tallers infantils sobre alimentació infantil i Team Consum (https://teamconsum.consum.es), el portal educatiu de Consum dirigit a docents en matèria de formació sobre consum responsable per a xiquets i jóvens de entre 4 i 14 anys. Este recurs educatiu proposa diversos jocs, dinàmiques e informació per a emprar en les aules o menjadors escolars amb l’objectiu de promoure estils de vida saludables i un consum d’aliments responsable, al mateix temps que es fomenta la creativitat i el treball en equip.
En els últims deu anys s’han dut a terme activitat de formació en les que han participat 330.000 persones. També s’han editat més de 10 milions d’exemplars de la revista Consum Entrenosotros (www.entrenosotros.consum.es/va), especialitzada en temes de nutrició i consum i s’ha participat en programes de radio i tertúlies sobre els mateixos temes en les principals cadenes generalistes.
Consum, que bo ser diferent!
La responsabilitat social és molt més que un valor, és la raó de ser cooperativa. Consum té un compromís amb les persones i el fa extensible a tots els seus àmbits d’actuació: econòmic, social i ambiental.
És per això que, com empresa d’economia social, que posa a les persones per davant de qualsevol altre interés, treballa dia a dia per a millorar la qualitat de vida de les persones que formen part de la seua organització, però també de les que l’envolten.