- Va obtindre uns resultats de 39 milions d’euros, un 14,4% més.
- La plantilla va arribar als 12.433 treballadors.
- Va efectuar inversions per 90,9 milions d’euros per a l’obertura de 36 tendes i l’ampliació de les instal·lacions logístiques de Catalunya.
València, 28 d’abril de 2016.- Consum va generar 984 llocs de treball nous en 2015, el doble que l’any anterior, fins a arribar a una plantilla de 12.433 treballadors. La Cooperativa va facturar 2.121,2 milions d’euros, un 9,2% més que en l’exercici anterior. Este creixement en vendes se situa 7 punts percentuals per damunt de la mitjana del sector de la distribució espanyola a superfície dinàmica. També va registrar un creixement del 6,4% a superfície constant. Els seus resultats van ascendir a 39 milions d’euros, un 14,4% més que en 2014. Les inversions van ser de 90,9 milions d’euros, destinades, principalment, a l’obertura de 36 nous supermercats –11 de propis i 25 franquícies Charter-, i a l’ampliació de la Unitat Logística de Catalunya a la Zona Franca de Barcelona. Amb estes incorporacions, Consum va tancar 2015 amb una xarxa de 661 establiments, 431 de propis i 230 Charter (515.241 m² de sala de vendes), situats a la Comunitat Valenciana, Catalunya, Castella-la Manxa, Múrcia, Andalusia i Aragó. La Cooperativa ha augmentat la seua quota de mercat nacional per superfície en un 2,6% fins a situar-se en el 4%, i així ha pujat al 6é lloc del rànquing nacional d’empreses de distribució. A més, Consum manté el seu compromís amb l’economia local. Actualment, el 99,6% de les compres efectuades per la Cooperativa es fan a proveïdors nacionals, i el 65,3% són a proveïdors de les comunitats autònomes on està present. Formar part és sentir-se respectat i orgullós Consum va tancar 2015 amb una plantilla de 12.433 treballadors, dels quals el 72,9% són dones amb una mitjana d’edat de 38 anys. Consum manté la seua política de creació d’ocupació estable i de qualitat, ja que el 95% de les persones que treballen en la Cooperativa són socis, fixos o socis en període de prova. A més, des de 2008 Consum ha creat més de 3.500 llocs de treball.
L’activitat de Consum va generar en 2015 més de 20.252 llocs de treball indirectes, principalment pel creixement de la xarxa Charter, els fabricants de marca pròpia i les empreses de transport, manteniment, neteja, seguretat i servici a domicili. La inversió en conciliació va ser de 7,3 milions d’euros, xifra que representa 590 euros per treballador. Des de la implantació del Pla de Conciliació de Consum el 2007, la productivitat de l’organització ha augmentat un 15% i l’absentisme ha descendit un 28%. Amb motiu de la celebració del 40é aniversari de la Cooperativa, al novembre de 2015 es va aprovar una pujada salarial de l’1% per a tots els seus treballadors. Este increment va ser un any després que Consum apujara un 1% el sou al personal operatiu de l’organització, és a dir, al 89% de la plantilla, fins a situar els ingressos bruts mitjans mensuals en 1.465 €. La Cooperativa ha repartit 19,9 milions d’euros entre els socis-treballadors. A més, en 2015 Consum va tornar a ser reconeguda amb el certificat Top Employers, per tercer any consecutiu, com una de les millors empreses per a treballar a Espanya.
Formar part és sentir-se satisfet En 2015, els socis-clients s’han beneficiat de descomptes en les seues compres per un valor de 24,2 milions d’euros, entregats en un total de 6,6 milions de xecs descompte. Els descomptes han augmentat un 14% en 2015, fet que posa en relleu la bona acceptació del programa Món Consum per als socis-clients. De fet, la participació en les vendes dels socis- clients durant l’exercici 2015 ha superat el 76%. Els últims 6 anys, la Cooperativa ha repartit més de 120 milions d’euros en xecs per bescanviar als supermercats. A més, l’exercici passat es van donar d’alta 224.736 nous soci-clients fins a arribar als 2.630.687. Esta dada situa Consum com la cooperativa espanyola més gran per nombre de socis. Consum aposta per la varietat de marques, qualitat en frescos i el millor preu des de la primera unitat. Hi destaquen les 11.000 referències (varietats de productes) que té a les seues tendes, de les quals el 17% són de marca pròpia. En 2015 ha incorporat i modificat 522 noves referències de marca Consum -el doble que l’any anterior-, fins a arribar a un total de 1.863 productes.
Formar part és estar compromés Consum, com a empresa d’economia social, va destinar més de 9,2 milions d’euros a projectes de col·laboració solidària en 2015, un 35% més que l’exercici anterior. Com a part d’estes col·laboracions solidàries, la Cooperativa va donar unes 4.000 tones d’aliments a entitats socials, per mitjà del seu programa “Profit” de Gestió Responsable d’Aliments, provinents dels supermercats, les plataformes i les escoles de frescos, per un valor de 8,6 milions d’euros. En el programa col·laboren més de 200 organitzacions, entre les quals destaquen Càritas, Creu Roja, menjadors socials i Bancs d’Aliments de les diferents comunitats on la Cooperativa està present. De tot això, se’n van beneficiar unes 35.000 persones. Implicació és protegir l’entorn Conscients de l’impacte mediambiental de l’activitat que desenvolupa Consum, cada any intenta minimitzar els seus efectes. En l’exercici 2015, la petjada de carboni de la Cooperativa ha disminuït un 2,6% respecte de l’any anterior. En este sentit, la Cooperativa ha invertit 4,3 milions d’euros en la millora de les seues instal·lacions frigorífiques. En 2015, Consum ha destinat 8,9 milions d’euros a inversions mediambientals. Des de la implantació del Pla d’Estalvi i Eficiència Energètica, la Cooperativa ha deixat d’emetre més de 33.000 tones de CO2, xifra que ha suposat un estalvi de 16 milions d’euros. Una peça clau ha sigut l’ampliació de la xarxa de supermercats ecoeficients, que ha assolit els 317 centres, xifra que representa el 73% de la xarxa comercial pròpia. A més, el 70% del consum energètic de la Cooperativa procedix de fonts d’origen renovable. Consum ha recollit 58,95 tones de piles, un 35,5% més que en l’exercici anterior; ha reciclat 17.416,8 tones de cartró, un 7,5% més que en 2014; i 1.500 tones de plàstic. A més el consum d’aigua per superfície de sala de vendes s’ha reduït en 6 punts.