Es tracta de bresquilles, paraguaians, nectarines, albercocs i prunes, procedents, la major part, de zones de producció de València i Catalunya
Consum compra més de 5.800 tones de fruita de pinyol per a esta campanya a agricultors regionals de València, Lleida i Múrcia. Esta xifra suposa un increment del 17% sobre la campanya anterior. La Cooperativa aposta per productes de proximitat o de “km 0” per proveir els seus més de 870 supermercats, entre Consum i franquícies Charter. La major part de la fruita de pinyol de la campanya és d’origen València i Catalunya, encara que també en distribuïx varietats procedents de zones de cultiu de Múrcia, Sevilla, la vall d’El Jerte, Badajoz i Aragó.
Enguany, Consum ha incrementat la compra de bresquilla roja i groga en un 15% respecte de l’any anterior, fonamentalment a agricultors de València i Castelló, i també distribuirà un 11% més de paraguaians, de zones de producció de Múrcia, Badajoz, Lleida i Aragó. La Cooperativa ha augmentat també en un 16% el volum de compra de nectarines, un 26% la d’albercocs i un 15% la de prunes, la major part a agricultors de Badajoz, Lleida, Aragó i Sevilla.
La temporada de fruita de pinyol va començar el mes de maig amb el bresquilla roja, a la qual es van sumar gradualment la resta de varietats: bresquilla groga, paraguaià, nectarina, albercoc i prunes, en funció del moment òptim de consum de cada una. La campanya de fruita de pinyol s’allarga fins a aproximadament el final del mes d’octubre.
A la Comunitat Valenciana, Consum té previst comprar prop de 1.100 tones de fruita de pinyol per a esta campanya, un 19% més que l’any passat. A Catalunya, les previsions són d’arribar a 200.000 quilos, un 17% més que la en campanya passada.
Producte de proximitat
En 2022, la Cooperativa va fer compres a més de 4.500 proveïdors per valor de 2.490,2 milions d’euros. El 98,8% de les compres es va efectuar a proveïdors nacionals i, d’estes, el 67,6% va anar a productors locals de les comunitats autònomes on està present, a fi d’estimular el desenvolupament econòmic en la seua àrea d’influència.
Del total de la gamma Consum que oferix en les seues tendes, 2.786 productes són regionals; és a dir, es distribuïxen només en determinades províncies o localitats. D’esta manera, l’assortiment posa en valor els productes autòctons que, a més d’adaptar-se als gustos dels consumidors, també estimulen l’economia local.
Entre les campanyes més rellevants quant a producte local, destaca la dels cítrics amb la distribució de taronges i mandarines amb indicació geogràfica protegida (IGP) Cítrics Valencians i la IGP Clementines Terres de l’Ebre, així com altres indicacions protegides i de proximitat amb les quals la Cooperativa manté una vinculació cada temporada, com la denominació d’origen protegida (DOP) Carxofa de Benicarló, la DOP Raïm del Vinalopó, la IGP Poma de Girona o la DO Xufa de València, entre d’altres.
Amb esta aposta pels productes de proximitat, Consum, d’una banda, genera riquesa local i regional, oferint al consumidor els productes en el moment òptim de consum, i, de l’altra, reduïx l’impacte ambiental amb la reducció dels processos de transport i logística, per complir així la seua responsabilitat social com a Cooperativa.