- Va obtindre uns resultats de 34,1 milions d’euros, un 6% més
- Va augmentar la plantilla en 472 persones, fins als 11.449 treballadors
- Va fer inversions per valor de 90,4 milions d’euros destinats a l’obertura de 35 nous a supermercats i l’adequació de la xarxa logística
València, 29 d’abril de 2015.- La Cooperativa Consum va facturar 1.942,9 milions d’euros en 2014 (des de l’1 de febrer de 2014 fins al 31 de gener de 2015), un 5,6% més que l’exercici anterior. Els resultats es van situar en 34,1 milions d’euros, un 6% més. Este bon comportament es deu a l’augment de la confiança dels clients, ja que la seua participació en les seccions de frescos ha augmentat un 7%. Les inversions van ascendir a 90,4 milions d’euros, destinades, principalment, a la posada en funcionament de la primera fase de la Unitat Logística de Consum a la Zona Franca de Barcelona i al creixement i la renovació de la xarxa comercial. Es van obrir 35 nous supermercats (14 centres propis Consum o Consum Basic i 21 franquícies Charter), se’n van reformar 9 i es va ampliar el nou model de perfumeria assistida a 38 tendes més, amb la qual cosa ja són 170 els centres amb esta secció. Actualment, Consum compta amb un total de 646 supermercats (més de 500.000 m2), 428 de propis i 218 de franquiciats, situats a la Comunitat Valenciana, Catalunya, Castella-la Manxa, Múrcia, Andalusia i Aragó. El creixement de la Cooperativa ha permés a Consum augmentar un 3% la quota de mercat nacional per superfície fins al 3,9%, i s’ha situat així en el 7é lloc del rànquing nacional d’empreses de distribució, de manera que ha millorat una posició respecte de 2013. També en 2014, la Cooperativa ha mantingut el compromís amb els productes d’origen local. El 99,6% de les compres de Consum es fan a proveïdors nacionals i el 67%, a les comunitats autònomes on està present la Cooperativa. Compromís, tal qual En 2014, la plantilla de la Cooperativa va augmentar en 472 persones, fins a assolir un total d’11.449 treballadors. D’estos, el 74% són dones i la mitjana d’edat és de 38 anys. Des de 2008, any d’inici de la crisi econòmica, Consum ha creat més de 2.600 llocs de treball. Estes xifres parlen d’ocupació estable i de qualitat, ja que el 97% de les persones que treballen en Consum són socis, fixos o socis en període de prova. Tots ells participen en la propietat, en la gestió i en els resultats de la Cooperativa, així com en el repartiment de beneficis, que en 2014 va superar els 17,4 milions d’euros. La Cooperativa va invertir 6,8 milions d’euros en la seua política de conciliació familiar i laboral, xifra que representa 593 euros per treballador. Des de la implantació del Pla de Conciliació de Consum en 2007, la Cooperativa ha augmentat la productivitat un 10%, fet que ha permés la millora de la qualitat de vida en el treball i l’atracció i retenció del talent i ha reduït l’absentisme en un 38%. A més, al final de 2014 Consum va aprovar una pujada salarial de l’1% per al personal operatiu de l’organització, un col·lectiu de més de 10.000 treballadors, el 89% de la plantilla, mantenint la retribució dels quadres i directius. Esta mesura de solidaritat retributiva, en la qual es va invertir 1 milió d’euros, contribuïx a reduir les diferències amb els índexs més alts i millorar la igualtat salarial d’homes i dones. Per ser una empresa que dóna suport i fomenta el talent, que s’esforça per millorar les pràctiques cap als seus treballadors i evolucionar constantment, en 2014 es van reconéixer també les bones condicions laborals de la Cooperativa amb el certificat Top Employers, un reconeixement a escala internacional que posiciona Consum entre les millors empreses per a treballar a Espanya. Satisfacció, tal qual En 2014, el nombre de socis-clients de Consum es va situar en 2.405.951 de persones, un 11% més que l’any anterior, la qual cosa posa de manifest el bon funcionament del model societari de la Cooperativa i el programa d’avantatges Món Consum. Amb 243.489 socis més, Consum es manté com la cooperativa amb més socis consumidors d’Espanya. La participació en les vendes dels socis-clients durant l’exercici ha superat el 76%. A més, s’han beneficiat de descomptes en les compres per un valor de 21,2 milions d’euros, 93 milions els últims 5 anys, entregats en xecs que es poden canviar en la compra de qualsevol producte als supermercats. Els descomptes han augmentat un 1,4% en 2014, fet que posa en relleu la bona acceptació del programa Món Consum, que, adaptant-se als hàbits de compra de cada client, millora el model de relació de la Cooperativa amb els seus socis. Esta evolució fa costat a l’aposta de Consum per a escoltar i atendre les necessitats del client, oferint varietat, qualitat i el millor preu des de la primera unitat. Destaca així la incorporació de 284 noves referències de marca pròpia, fins a arribar a un total de 1.867 productes, un 18% del total.
Solidaritat, tal qual Consum, com a empresa d’economia social, dirigix els esforços a col·laborar amb les persones que més ho necessiten, donant suport sempre als projectes de proximitat. En este sentit, la Cooperativa va donar més de 3.000 tones d’aliments en 2014, un 67% més que l’exercici anterior. Estes xifres consoliden el Programa “Profit” de Gestió Responsable d’Aliments provinents del 100% dels supermercats, plataformes i escoles de frescos. Prop de 200 organitzacions col·laboren amb l’organització per fer arribar els aliments als qui més ho necessiten. El programa “Profit” va suposar donacions per un valor de 6,7 milions d’euros durant 2014, un 11,6% més que l’exercici anterior. Implicació, tal qual En 2014, Consum ha realitzat inversions ambientals per valor de 5,8 milions d’euros, dedicats a continuar amb el seu Pla d’Estalvi i Eficiència Energètica. Com a novetat, les noves obertures disposen d’un model pioner d’instal·lacions frigorífiques de temperatura negativa, alimentades amb CO2. Els últims 6 anys, este Pla ha permés un estalvi de 15 milions d’euros i una de les seues peces clau ha sigut el model de supermercat ecoeficient, implantat ja en 305 centres -xifra que representa el 71% del total de la xarxa pròpia-, que permet un estalvi del 25% en el consum elèctric respecte d’un supermercat convencional. A més, el 65% de l’energia consumida en 2015 s’ha generat amb fonts renovables. La política d’estalvi energètic, juntament amb el control del transport de mercaderies i, sobretot, amb la incorporació de gasos refrigerants menys contaminants en les noves obertures, han contribuït a millorar la petjada de carboni de Consum en un 20% respecte de l’any anterior, fet que representa un gran avanç en la reducció de l’impacte ambiental de la Cooperativa.