La franquícia de Consum frega les 300 tendes, després d’obrir 28 supermercats en 2019 i preveu inaugurar-ne 29 més este 2020
Consum ha superat les seues previsions de vendes a la seua franquícia Charter per al 2019, fins als 320,8 milions d’euros, xifra que representa un 14,4% més que en 2018 i un 5,7% més respecte de les vendes previstes. La franquícia de Consum ha tancat l’exercici 2019 amb 299 tendes, després d’obrir 28 supermercats durant l’any, principalment, a Catalunya, Comunitat Valenciana i Castella-la Manxa. En total, ha sumat a la seua xarxa comercial més de 7.200 m² de superfície. A més, la franquícia Charter permet que xicotets emprenedors tinguen el seu propi negoci i generen autoocupació per a ells, a més de contractar més treballadors per al seu propi negoci, de manera que, amb les noves obertures, el nombre de treballadors que ocupen els franquiciats de Charter s’ha incrementat en un 22%.
L’expansió de Charter ha continuat per les mateixes comunitats autònomes que els dos anys anteriors. A Catalunya, ha obert 10 tendes: a la Garriga, dos a Rubí, Barcelona capital, l’Hospitalet de Llobregat, Manresa, Sabadell, Badalona, Barberà del Vallès (Barcelona) i a Bellver de la Cerdanya (Lleida). Pel que fa a la Comunitat Valenciana, ha inaugurat nou súpers: a Massalfassar, Casinos, Requena, Torrent, Catarroja, Algemesí i Higueruelas (València) i Elx i Cox (Alacant). A Castella-la Manxa, quatre: a Yeste i Balazote (Albacete), Minglanilla (Conca) i Villanueva de la Fuente (Ciudad Real). A la Regió de Múrcia, dos: a Beniel i Múrcia capital. A Andalusia també dos a la província de Jaén (Villacarrillo i Puente de Génave) i una a Monreal del Campo (Terol).
Previsions per al 2020
De cara al 2020, les previsions de la franquícia Charter és seguir amb l’actual ritme d’expansió, amb unes 29 obertures a l’any, principalment a la Comunitat Valenciana, Catalunya i Castella-la Manxa. Les previsions, quant a vendes, continuen sent optimistes i espera superar els 346,8 milions d’euros, que suposa un 8,3% de creixement respecte de 2019.
Avantatges de Charter i impuls al comerç local
Els clients de les franquícies Charter també es poden beneficiar de tots els descomptes i les promocions que efectua Consum, a través del Programa Món Consum. A més, tenen a la seua disposició tota la gamma de productes Consum.
La marca Charter, estesa per tot l’arc mediterrani, Castella-la Manxa i Aragó, se centra en poblacions mitjanes, zones turístiques, barris urbans de les grans ciutats i gasolineres. El perfil d’estos establiments és el d’un supermercat familiar, d’entre 200 i 500 metres de sala de vendes. L’obertura d’una franquícia Charter no suposa per al franquiciat el pagament de royalties, cànons ni tarifes d’accés, ni inicials ni periòdiques, per la qual cosa és molt avantatjós per a l’emprenedor que vol obrir el seu propi negoci.
Amb la franquícia Charter, Consum cobrix l’objectiu de donar servici a les xicotetes poblacions i els barris urbans que no disposen de població suficient per a la presència d’un gran supermercat, però que necessiten una bona instal·lació a la seua mida per a fer les compres diàries. La Cooperativa complix d’esta manera amb la seua missió social: estar sempre prop del consumidor. Charter seguix amb el seu objectiu de creació d’un vincle de col·laboració amb el comerç tradicional de cada zona.