La Cooperativa aposta pels productes de proximitat com la bresquilla, el paraguaià, l’albercoc, les prunes i les nectarines de la Regió de Múrcia, que representen un 22% del total
Consum ha augmentat un 2% les compres de fruita de pinyol a productors murcians esta campanya, fins a superar els 1,02 milions de quilos. La Cooperativa aposta pels productes regionals de proximitat com les bresquilles roges i grogues, els paraguaians, els albercocs, les prunes roges i grogues i les nectarines de la Regió de Múrcia. Este volum de compres representa més del 22% del total de les compres que Consum fa per a proveir els més de 830 supermercats que té a Espanya, entre Consum i la seua franquícia Charter.
En total, Consum ha comprat prop de 5 milions de quilos de fruita de pinyol per a esta campanya, l’origen de la qual és nacional. D’este volum, més del 55% és d’origen regional i local, concretament de la Comunitat Valenciana, la Regió de Múrcia i Catalunya.
En els últims 5 anys, la Cooperativa ha comprat més de 4,6 milions de quilos de fruita de pinyol a productors de la Regió de Múrcia, xifra que representa un 21,4% més.
Consum aposta per la compra i el consum de fruites i hortalisses de proximitat i quilòmetre zero per una doble raó: d’una banda, per a donar suport al sector primari i generar riquesa local i regional, i oferir al consumidor els productes en el seu moment òptim de consum; i, d’una altra, per a reduir l’impacte ambiental com una part de la seua responsabilitat social com a Cooperativa.
La fruita de pinyol que es compra als agricultors murcians es distribuïx entre els supermercats d’Alacant, Múrcia, Albacete, Conca, Ciudad Real, Almeria, Granada, Màlaga i Jaén durant tota la temporada, que va de maig a setembre.