València, 13 d’agost de 2014-. Charter, la franquícia de Consum, continua amb la seua expansió i ha obert 17 supermercats fins al mes d’agost. Les obertures han sigut a Catalunya, Andalusia, Castella-La Manxa, la Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana.
Amb estes obertures, Charter suma més de 5.600 m2 de sala de vendes a la seua xarxa de franquícies, donant un fort impuls a l’organització. Estes dades demostren que es tracta d’un sector amb bones perspectives per a la inversió, com a generador d’ocupació i riquesa local.
Els nous supermercats estan situats a les localitats de Blanca i en la Ronda de Garay a Múrcia; 3 a Barcelona capital, un en Olula del Río i un altre en Adra (Almeria); en La Jonquera, 2 en Puigcerdà i un en Camprodon, en la província de Girona i un en Aliaguilla (Conca); 2 a Valencia, concretament en Cheste i L’Alcudia Major, un altre en Artana (Castellón) i dos a Albacete, en Almansa i Elche de la Sierra. Es tracta de 12 obertures i 5 traspassos que fins ara pertanyien a l’ensenya Consum Basic, seguint amb l’estratègia empresarial d’adaptar els centres propis als estàndards de la resta de la xarxa comercial de Consum. Actualment, Charter compta amb més de 210 establiments situats a Catalunya, Aragó, Comunitat Valenciana, Múrcia, Castella-La Manxa i Andalusia. Previsions per a 2014 El bon funcionament de la xarxa de franquícies de Consum, junt amb el ritme d’obertures que està tenint fa preveure que les vendes superaran els 163 milions d’euros en 2014, un 17% més que el 2013. Els nous supermercats, junt amb les reformes dutes a terme en els antics, han contribuït en gran mesura a la modernització i renovació de la xarxa Charter, que per a 2014 preveu incorporar 28 noves franquícies a la seua xarxa, fonamentalment en la zona de Catalunya, Comunitat Valenciana, Múrcia, Almeria i Castella-La Manxa.
Avantatges i impuls al comerç local
Els clients de les franquícies Charter també poden beneficiar-se de tots els descomptes i promocions que Consum realitza, a través del Programa de Fidelitat de la Cooperativa. A més, tenen a la seua disposició els nous productes d’atenció corporal i capil·lar per a dona, home i infantil, de les marques exclusives per a Consum: Kaviva, Kyrey, Om Line i Consum Kids, de venda també en les tendes Charter. La marca Charter, estesa per tot l’arc Mediterrani, Castella-La Manxa i Aragó, se centra en poblacions mitjanes, zones turístiques i barris urbans de les grans ciutats.
El perfil d’estos establiments és el d’un supermercat familiar, d’entre 200 i 500 m2 de sala de vendes. Amb la franquícia Charter, Consum pretén cobrir un buit de mercat en les xicotetes poblacions i barris urbans que no disposen de població suficient per a la presència d’un gran supermercat, però que necessiten una bona instal·lació a la seua mesura on realitzar les seues compres diàries. Consum complix d’esta manera amb la seua missió social com a Cooperativa: estar sempre prop del consumidor.