-
-
- Els treballadors podran fer costat als seus companys mitjançant donacions voluntàries i la Cooperativa aporta 4 milions d’euros.
- Els treballadors que han patit danys després del pas del temporal podran beneficiar-se a més d’una línia especial de préstecs al 0% d’interés
Consum ha posat en marxa esta setmana un pla de donacions a fons perdut i préstecs al 0% d’interés per ajudar econòmicament els prop de 1.000 treballadors de la seua plantilla que han estat afectats per la DANA. La Cooperativa obri el Pla de donacions entre treballadors amb una primera aportació de 4 milions d’euros. Esta suma s’augmentarà amb les donacions que els companys facen fins al pròxim 24 de novembre per mitjà de transferència bancària o Bizum.
La suma total de donacions, inclosos els 4 milions d’euros que aportarà Consum, es repartirà per mitjà del Comité Social, el màxim òrgan de representació dels treballadors de la Cooperativa, entre els companys i les companyes afectats segons el grau d’afectació que hagen patit.
A més, amb l’objectiu d’ajudar la plantilla a cobrir la pèrdua de vivendes, vehicles i efectes personals a conseqüència de la DANA, s’ha aprovat una línia de crèdit perquè la plantilla puga sol·licitar préstecs al 0% d’interés i amb dos anys de carència, avalats pel capital social o per la Cooperativa en el cas dels socis treballadors amb menys capital social o dels treballadors que no són socis.
L’import d’estos préstecs variarà en funció del capital social obligatori que tinga cada soci i del grau d’afectació dels seus béns, amb un màxim de 52.000 euros per a socis amb igual o major capital de 26.000 euros i un màxim de 26.000 euros per a socis amb menor capital social o no socis. El termini màxim de devolució dels préstecs per a socis treballadors és de 5 cinc anys, inclosos dos anys de carència.
Estes dos línies de suport se sumen a la via urgent de sol·licitud d’avançament de la nòmina que la Cooperativa va anunciar el 2 de novembre passat, i a la qual es poden acollir els treballadors de Consum afectats pel temporal per a cobrir les seues necessitats bàsiques més immediates.
Suport al benestar
Per acompanyar la plantilla en estos dies tan complicats, Consum ha reforçat el Servici d’Atenció Emocional, que es va posar en marxa durant la pandèmia, i el Servici Mèdic Online, a fi de donar cobertura als treballadors de les tendes, la seu social i les plataformes logístiques de Silla, Riba-roja de Túria i Quart de Poblet, que es troben a les zones afectades pel temporal.
Amb l’objectiu de facilitar el trasllat dels treballadors, la Cooperativa va posar en marxa el 6 de novembre passat un servici d’autobusos que unix València amb la plataforma logística i la seu social de Consum, a Silla. Actualment, per motius de seguretat i perquè no destorbe les tasques de neteja, el servici ix de l’avinguda de les Tres Creus, a València, i no té permís per a fer parades als pobles de la pista de Silla; tot i això, a mesura que les autoritats reduïsquen les restriccions, el trajecte s’anirà adaptant amb nous horaris i noves parades.
Així mateix, des de hui mateix, els treballadors de les Plataformes de Quart i Riba-roja de Túria també disposen d’un autobús que connecta este mateix punt de València amb estos dos centres logístics, fent parades en les localitats de Xirivella i Aldaia.
Recuperació del servici
La Cooperativa continua treballant per restablir l’activitat habitual en tots els centres amb la màxima brevetat possible en les tendes que té a les poblacions més afectades: Paiporta, Catarroja, Massanasa, Alfafar, Algemesí, Picanya, Aldaia, Benetússer i Sedaví. Els treballs d’obertura, neteja i rehabilitació es fan seguint les indicacions dels cossos i les forces de seguretat de l’Estat.
A més, la tenda online de Consum ha paralitzat temporalment el servici en algunes de les poblacions afectades per la DANA a les províncies de València, Castelló i Tarragona. La disponibilitat del servici es pot consultar en https://tienda.consum.es/es
-